Når du som virksomhed skal markedsføre dig selv, gælder mange – og næsten alle – kneb i kampen om at få kunderne til at vælge jer over andre konkurrenter, der kan tilbyde de samme produkter. Derfor skal du ikke undervurdere de måder, du kan bejle til kunderne på. Blandt andet med virksomhedsgaver. Det er nemlig en af de måder hvorpå du kan introducere din virksomhed og dine produkter, og på den måde øge markedsandel og dit salg. Det ligger nemlig i den psykologiske påvirkning af kunderne.
Prøv med gaver så som et forklæde
Med forskellige former for virksomhedsgaver har du mulighed for at symbolisere hvad din virksomhed står for, og hvem i er. En gave er nemlig noget, de fleste mennesker bliver glade og taknemlige for. Specielt hvis det er virksomhedsgaver, som modtageren rent faktisk kan bruge igen og igen. Man skal selvfølgelig ikke negligere gaver så som bolcher og vandflasker, men genbrugelige gaver kan bare noget andet. Det kan være et indkøbsnet, paraplyer, usb-penne eller noget helt andet så som et forklæde. De ting skaber noget buzz og omtale mellem kunden og dens venner og bekendte, som er noget af den vigtigste marketing, en virksomhed kan få.
Tip: se også denne side.
En af de måder, du kan vælge at gøre dit logo synligt på er ved at forære dine kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere et forklæde med logo. På den måde får du også en psykologiske effekt ved at dine de (forhåbentlig) finder forklædet med dit logo frem igen og igen, når de laver mad. Derved er det også sandsynligt at dine kunder og samarbejdspartnere kommer i tanke om din virksomhed og dine produkter, når de skal bruge det. Derfor er der altså værdi for alle: dine kunder får en gave, de kan sætte pris på. Dine samarbejdspartnere vil tænkte på jer som en loyal og taknemlig partner, dine ansatte vil føle sig værdsat og du vil højst sandsynligt vinde noget kendskabsgrad og markedsandel.