Stress-bolde, flag og balloner. De kan være sjove og fine at få, men måske ikke for de fleste. Når du skal på eksempelvis messe, så er det ganske normalt at have nogle reklamegaver med, men sørg for, at det rent faktisk er noget, som kunderne vil have. Det er ikke nødvendig at give store og dyre gaver, men det er nødvendigt, at din målgruppe faktisk både vil tage imod gaven og synes om den et stykket tid. Det er for eksempel ærgerlig, hvis dine potentielle kunder tømmer lommerne i en skraldespand så snart, de kommer forbi en.
Kend din målgruppe, når du får lavet reklamegaver
Gode reklamegaver afhænger af din målgruppe. Er din målgruppe børn, så vil de måske meget gerne have et flag eller nogle balloner. Det er dog vigtigt, at tænke på børnenes forældre, når du får lavet reklamegaver til børn. Hvis du vil have lavet balloner, så overvej, om din målgruppes forældre eksempelvis godt kan lide bæredygtighed. Hvis dette er tilfældet, så kan du vælge en bæredygtig ballontype.
Find gode reklamegaver på nettet
Voksne er de sværeste at gøre tilfredse, når det kommer til reklamegaver. Det er derfor vigtigt, at du kender din målgruppe indgående. Måske kan du give dem noget af dit produkt. Måske skal du give dem noget helt andet. Selvom din målgruppe unge voksne og dit produkt er sportsyoghurt, så kan det være, du ikke skal give yoghurten væk, fordi du på den måde nedgraderer værdien af dit produkt. I stedet kan du give sportspandebånd, fordi din målgruppe sandsynligvis er meget aktive.